Så handlar du hos oss !
AIK Shop, butiken i Starwberry Arena
Öppettiderna AIK Shop
Mån - Fre: 11:00 - 18:00
Lör - Söndag 11:00 - 17:00
Matchdagar öppet till ca 1h efter ordinarie matchtid.
Välkomna!
HUR KOMMER JAG I KONTAKT MED INKÖPSANSVARIG PÅ AIK SHOP?
Skicka ett mail till info@aikshop.se så ser kundtjänst till att rätt person återkopplar till dig.
SKÄNKER AIK SHOP GÅVOR TILL VÄLGÖRENHETSORGANISATIONER, SJUKHUS OCH LIKNANDE?
Skicka ett mail till info@aikshop.se och beskriv ditt ärende. Vi försöker alltid hjälpa till att göra världen till en bättre, svartgulare, plats där vi har möjlighet.
FÅR JAG ANVÄNDA AIKS:s KLUBBMÄRKE PÅ PRODUKTER I MITT UF-FÖRETAG?
Nej, tyvärr. AIK:s klubbmärke och ordbilder (dvs orden AIK, Allmänna Idrottsklubben och Gnaget) är skyddade varumärken som inte får användas på kommersiella produkter av andra än AIK Shop.
SKULLE AIK SHOP VARA INTRESSERAT AV ATT TA IN OCH SÄLJA PRODUKTER FRÅN MITT UF-FÖRETAG?
För att kunna säkerställa hållbara produktioner - och på ett seriöst sätt kunna kravställa sina leverantörer - har AIK Shop som ambition att enbart arbeta med väletablerade leverantörer och varumärken, gärna ledande inom sin bransch. Därför säger vi som regel nej tack till samarbeten med UF-företag.
Kontakt
Frågor kring din beställning ställer du de enklast till info@aikshop.se
Företag eller privatperson?
För att handla som företag så trycker du på ’ändra till företag’ högst upp på sidan. För att ändra tillbaka till att handla som privatperson trycker du på ’ändra till privatperson’.
Har du en kampanjkod/rabattkod/värdekod?
Tryck på texten ’Kampanjkod’ precis under dina varor. Skriv in din kod och tryck på ’lägg till’.
Precis under kampanjkoden så finns en fråga om du önskar att få våra nyhetsbrev och erbjudanden. Den är förvald, men önskar du att ej få dessa utskick så trycker du bara på den rutan så att den ej är ikryssad.
Bidrag till AIK TIFO ?
Vill du bidra till AIK Tifos fantastiska tifon på läktarna under AIK Fotbolls matcher? Skriv då in den summa som du vill bidra med i rutan nedan och klicka på rutan "Lägg till" så adderas summan till ditt köp hos AIK Shop och går direkt till AIK Tifo. I annat fall lämnar du det fältet tomt.
Välj Leveranssätt
Här skriver du i ditt postnummer, alternativt det postnummer du önskar att få din leverans till, tryck sedan på ’lägg till’. Kontrollera att postnumret är korrekt, VIKTIGT då leveransen styrs helt på postnumret. Då visas de leveranssätt du kan välja på till just ditt/det postnummer du önskar att få leveransen till. Du kan även ändra postnumret genom att trycka på ’Ändra/ta bort’.
Eventuell fraktkostnad syns även där.
Slutför ditt köp
Fyll i dina uppgifter, Mailadress och Postnummer (Här fyller du som betalar för ordern ditt eget postnummer, oavsett var du önskar få leveransen skickad) och trycker på Fortsätt.
Vi använder oss av Svea Checkout, en tjänst som Svea Bank tillhandahåller.
Det kommer då upp nya fält där du ska fylla i ditt mobilnummer. Önskar du att få köpet på faktura, skicka leveransen till någon annan eller att dina adressuppgifter ska hämtas från folkbokföringen så fyller du i ditt personnummer (12 siffror). I annat fall, om du inte önskar detta, så trycker du på ’hoppa över’ och fyller i fälten med dina uppgifter.
Har du fyllt i ditt personnummer så kan du också i nästa steg byta leveransadress. Tryck då på ’använd annan leveransadress’ och fyll i uppgifterna på personen som ska motta leveransen.
Välj betalsätt
Här väljer du på vilket sätt du önskar betala.
Kort, Faktura, Banköverföring via Trustly (direktbetalning via din bank) eller Konto (delbetalning).
Fyll i uppgifterna på det sätt du valt att betala.
Slutför köp.
Vänta till sidan uppdaterats och att det kommer upp ’Tack för ditt köp’ , Backa ej bakåt eller tvångsuppdatera sidan. Vänta.
Texten ’ Ditt ordernummer är XXXXXX. Spara ordernumret och ange det om du kontaktar oss angående din order. En orderbekräftelse har skickats till xxxx@xxx.
Orderbekräftelse
Orderbekräftelsen skickas till din mail du uppgett vid lagd order kort efter att du lagt din order. Har du inte fått den inom en timme, kontrollera skräpposten.
Leveranssätt
Vi skickar våra order med DHL. En del av våra varor (bla. Posters, Glasprodukter, snusdosor) skickas direkt från leverantör och kan komma att skickas med andra leveranssätt. De varor som skickas från leverantör står i artikelbeskrivningen på produkten.
DHL Service Point
Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe eller det du valt när du skrivit i ditt postnummer. Skulle det vara så att ditt service point har fullt med paket och ej kan ta emot fler, så kan det hända att ditt paket hamnar på det service point som är näst närmast enligt chaufförens rutt. Vilket kan innebära att den hamnar långt från det ombud som du valt. Detta är inget vi kan styra över. Kontakta oss om du önskar få paketet omsorterat utan extra kostnad - att inte hämta ut försändelsen innebär en kostnad på 200kr för dig. Så snart paketet har anlänt till ditt service point så skickas en SMS-avisering till dig med ditt kollinummer som du tillsammans med din legitimation behöver vid uthämtning. Observera att artiklar som skickas direkt från leverantör kan komma att skickas på annat leveranssätt än med DHL, och att även om du valt hemleverans så kan dessa komma att skickas till ombud.
OBS! Var noga med postnumret då dessa bestämmer var paketet hamnar. En boxadress går EJ att ange som adress, det måste vara en fysisk adress för att din försändelse ska kunna sorteras och skickas rätt. Ändring av adress gör vi inte på order som är tagen på faktura / delbetalning. Namn går EJ att ändra när försändelsen är skickad så se till att det blir rätt enligt giltig ID-handling när du lägger ordern! För leverans inom Sverige krävs ett Svenskt mobilnummer för att DHL ska kunna skicka ut en SMS-avisering.
Leveranstid
Vår ordinarie leveranstid på lagervaror är mellan 1-5 vardagar beroende på vilket leveranssätt du valt. Ibland kan leveranstiden komma att dröja när vi har mycket att göra. En del produkter har även längre leveranstid eller är beställningsvaror. Detta står då i artikelbeskrivningen på artikeln, och är det varor som skickas från vårt lager så skickas hela ordern samtidigt om inget annat står i artikelbeskrivningen. Så lägger du en order med både en lagervara och en vara med längre leveranstid så skickas alltså hela ordern när allt finns i lager. Undantag från de varor som levereras direkt/separat från leverantören. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Aikshop.se tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits eller inte kunnat levereras.
Dröjsmål Leverans
Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Aikshop.se tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits eller inte kunnat levereras.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella pris fel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Då krediterar vi din vara och meddelar detta på ditt kvitto eller per mail. Kontakta oss om du har frågor kring leveranstider etc.
Fel i leveransen
Kontakta oss så snart du hämtat ut din försändelse och upptäckt felet så hjälper vi dig med detta. Aikshop.se tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits eller inte kunnat levereras.
Byte, återköp och retur
Varor köpta online kan ej bytas eller returneras i den fysiska butiken, utan måste skickas tillbaka till oss. Returen skall ske inom 14 dagar efter att du hämtat ut varan. För retur med återbetalning gäller ordinarie returrätt, dvs inom 14 dagar från det att du mottagit varan.Vill du byta en vara gör du en retur enligt instruktion och lägger därefter en ny order.
Byte av varor köpta i vår fysiska butik på Strawberry Arena kan ej skickas till oss på aikshop.se, det måste ske på plats i butiken.
Du har full retur- och bytesrätt av varor inom 14 dagar från den dagen du mottagit/hämtat ut varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oförändrat skick och inte är en produkt som ej har bytes/returrätt. Att ej hämta ut eller ta emot din försändelse är inte ett korrekt utnyttjande av bytes-/retur-/ångerrätten. Observera att vi EJ har bytes eller returrätt på tryckta, personligt präglade eller graverade varor. Ingen retur-/bytesrätt gäller heller på underkläder eller munskydd, nappflaskor/nappar/tandborste/smink/underkläder, konfektyr, ätbara produkter eller hygienartiklar.
Du som kund ansvarar för att din retur ankommer till oss och vi kan kreditera varor innan vi mottagit din retur. Vi rekommenderar att du betalar fakturan innan du skickar tillbaka den för att undvika extra kostnader. För returer så måste varan skickas med de retursedlar vi på aikshop.se erbjuder.
Kläder får provas, men ej användas. Alla etiketter måste finnas kvar på varorna och eventuellt emballage/förpackning till produkten måste vara helt. Alla varor som skickas tillbaka måste vara packade i påse eller kartong och med lämpligt emaballage/skydd.
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong/påse.
Uppge orsak till returen på medföljande följesedel. Har du ej detta kvar så skriver du en egen lapp med ditt ordernummer.
aikshop.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.
Ej uthämtad försändelse
Om din försändelse inte hämtas ut inom aviserad tid så blir den automatiskt registrerad som ej uthämtad och skickas tillbaka till aikshop.se. Detta är INTE ett giltigt utnyttjande av varken Bytes-, retur- eller ångerrätten. Detta gäller även vid hemleverans - Om du inte tar emot din försändelse så är det ej ett korrekt utnyttjande av ångerrätten.
Vid ej uthämtade paket på ombud från DHL debiteras beställaren alltid 200kr för fraktkostnaden. Detta gäller oavsett vad det beror på att försändelsen inte är uthämtad inom aviserad tid.
Dessa avgifter tas alltid ut, oavsett om du vill ha varan skickad igen eller om du vill annullera din order. Observera att vi inte kan annullera din order om det är en produkt som du ej har retur-/bytesrätt på.
När försändelsen kommer tillbaka till oss så mailar vi dig på mailadressen du uppgett vid lagd order med information om hur du gör för att betala avgiften. Vid uteblivet svar så skickas en faktura på beloppet ut.
Återbetalning / Kreditering.
Återbetalning för en vara som är slut / krediterad eller returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30 dagar från och med att vi hanterat din order/retur. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till det konto du betalat med eller om du har betalat via Konto så reglerar vi det mot ditt saldo inom 30 dagar. Har du handlat på faktura så krediteras varan och du får en kreditfaktura inom 30 dagar. Är fakturan redan betald då kontaktar Svea Ekonomi dig för återbetalning.
Återbetalning för en returnerad vara återbetalas inom 30 dagar från det att vi mottagit din retur. Observera att eventuell fraktkostnad samt fakturakostnad EJ krediteras / återbetalas på återköp.
Faktura
Fakturan skickas ut av Svea bank till din folkbokföringsadress inom några dagar efter att du lagt ordern. Du kan även logga in på Svea.com med BankID för att se och betala din faktura. Kontakta Svea Bank för frågor ang. din faktura.
Presentkort
Tyvärr har vi ingen möjlighet att sälja presentkort på aikshop.se för närvarande. Dock erbjuder vi fria returer på nästan alla våra produkter. Läs mer om returer här. Presentkort köpta i butiken på Starwberry Arena gäller endast i butik.
Information om något som du ej beställt?
Har du fått en avisering på mail/SMS/brev om något som är på väg till dig utan att du lagt en order?
Det kan vara så att någon du känner skickat en gåva till dig.
Det kan också vara så att någon med liknande telefonnummer eller mailadress beställt till sig själv men råkat fylla i fel uppgifter.
Tyvärr kan det även vara så att du blivit utsatt för ett bedrägeri/ försök till bedrägeri.
Kontakta oss på en gång om det är något som inte stämmer eller om du undrar över något hjälper vi dig.
All form av bedrägeri ska polisanmälas och vi hjälper dig självklart med alla uppgifter som behövs för detta.
Ångerrätt
AIKShop.se följer lagen om distanshandel.
Ångerrätten ger dig rättigheten att ångra ditt köp om du inom 14 dagar från det att du mottagit/hämtat ut varan och returnerar varan i oförändrat skick och på korrekt sätt returnerar varan till oss. Du måste då, inom 14 dagar från det att du mottagit din vara, meddela oss per mail att du vill utnyttja ångerrätten. Observera att ångerrätten EJ gäller på personligt präglade, specialbeställda varor, hygienartiklar eller ätbara produkter. Om du väljer att utnyttja ångerrätten kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder till din adress). Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Du behöver endast skicka ett mail inom 14 dagar från det att du mottagit varan med ditt ordernummer samt vilka artiklar du avser att utnyttja ångerrätten på. Samt skicka varan tillbaka med den retursedel som vi skickar till dig via mail. Inget formulär krävs, det räcker med ett mail att du vill utnyttja ångerrätten, ditt ordernummer samt artikelnummer på varan, samt en lapp i försändelsen med ditt ordernummer (använd med fördel medföljande kvitto/följesedel).
Integritetspolicy
Här hittar du vår Integritetspolicy
Alla biljett- och årskortsfrågor hanteras av www.aikbiljett.se